Vuosikokous2024

Published by:

Vuosikokous 2024 on pidetty Sodankylässä Järjestökeskus Kitisen tiloissa sunnuntaina 3.3.2024.
Kokouksessa käsiteltiin sääntöjen määräämät asiat. Hallituksen tiedot löytyvät sivulta Hallitus.
Uulalan pirttien ja ympäristön siivoustalkoiden ajankohdaksi merkittiin 31.5-2.6.2024 mikäli sää sallii, järvi on sula ja Sentiojantie kuiva.

Tiedote lähetetään kaikille seuran jäsenille sähköpostilla tai kirjeenä. Tiedotteen mukana tulee ohjeet jäsenmaksun maksamisesta. Mikäli et ole saanut tiedotetta, lähetä sähköpostia sompioseura(at)gmail.com. Voit myös lähettää tekstiviestin tai soittaa rahastonhoitajalle.

Toivomme aktiivista osallistumista seuran talkoisiin.

Kiiskismarkkinat 2023

Published by:

Kiiskismarkkinaväki kokoontui Akmeelinkummulle lauantaina 16.9.2023 parin vuoden tauon jälkeen.

Reilut parikymmentä seuralaista ja pari hauvaa oli saapunut tapaamiseen.

Pottukala oli hyvää ja kampanisukahvit maistuivat jälkiruoaksi.

Vuoden kuluttua tavataan taas!

Kuvagalleriasta pääset katsomaan tunnelmakuvia tapahtumasta.

Uulalan talkoot

Uulalassa talkoiltiin 9.-11.6.2023.
Isonpirtin puolelle uusittiin keittiönurkkaukseen pöytätaso ja kaapin tilalle laitettiin avohyllyt astioille. Kuurattiin sauna ja huussit sekä pirtit ja pikkukämppä. Varastokin siivottiin ja järjestettiin uudelleen.
Rakennusjätettä saatiin tuotua pois venekyydillä mutta vieläkin sitä jäi kuljetettavaksi kaatopaikalle.
Seuralaisille haasteena Roskaton Retkeily.
Kiitos ahkerille talkoolaisille!
Kuvagalleriasta löytyy tunnelmia talkoista.

Vuosikokous2023

Published by:

Vuosikokous pidettiin Vuotson Majalla lauantaina 25.3.2023.
Kokouksessa käsiteltiin sääntöjen määräämät asiat. Hallituksen jäsenten tiedot on päivitetty Hallitus-sivulle.
Uulalan talkoot suunniteltiin pidettäväksi 9.-11.6.2023, seurataan kevään etenemistä ja tarvittaessa muutetaan ajankohtaa.

Tiedote on lähetetty kaikille seuran jäsenille huhtikuun ensimmäisellä viikolla sähköpostilla tai kirjeenä. Tiedotteen mukana tulee ohjeet jäsenmaksun maksamisesta. Mikäli et ole saanut tiedotetta, lähetä sähköpostia sompioseura(at)gmail.com. Voit myös lähettää tekstiviestin tai soittaa rahastonhoitajalle.

Toivomme aktiivista osallistumista seuran talkoisiin.

Kevät 2023

Published by:

Kaamosajan jälkeen, kun lasketeltiin kevättalven suurta myötälettä, ja moitamiehet ajelivat pitkin valkoisia erämaita, pyhät, juhlat ja merkkipäivät ajelivat pitkin valkoisia hankia, rientäen kohti kevättä ja kesää.

Paulaharju, Sompio 1939

Uulalan talkoot 2022 artikkeli

Published by:

Uulalassa on vuoden 2022 aikana talkoiltu useampana viikonloppuna. Kevään kelkkakeleillä on ajettu puita ja remonttitarvikkeet. Kesän koittaessa alkoi kattoremontti. Myös pikkupirtin kakluuni on korjattu ja uusi söpö kamiina asennettu pikkupirtin puolelle.
Syksyn ruskan aikaan pidimme siivoustalkoot. Sauna, iso- ja pikkupirtti sekä huussit kuurattiin, myös ikkunat pestiin.

Muistathan noudattaa huoneentaulun ohjetta kun käyt Uulalassa.

Kuvagalleriassa on kooste talkookuvista. Kuvat ovat kuvagalleriassa olevalla Talkoot-sivulla, myös tästä linkistä pääset ne katsomaan.

Kiiskismarkkinat

Published by:

Elokuu on vaihtunut syyskuuksi reilu viikko sitten, ja se tuo tietysti meille seuralaisille mieleen Kiiskismarkkinat. Mutta, vaikka Kiiskismarkkinat on tärkeä perinne, niin sitä ei  varsinaisena  tapahtumana järjestetä suunniteltuna ajankohtana la 17.9.2022.
Silti Akmeelinkummulla on vapaaehtoinen kokoontuminen la 17.9.2022, jottei perinne katkeaisi.